alettejanssen.reismee.nl

Time flies..!

Time flies 2... Het laatste deel van mijn reis was begonnen op 2 juni. Na een paar geweldige laatste dagen in Sydney, vertrokken naar Bangkok. Daar stond mijn vriendinnetje Isabelle uit Nederland al op te wachten. Heel apart om haat weet te zien na 6 maanden. Het voelde weer even goed als daarvoor. Gelijk een taxi gepakt naar Khoa San road, de backpackerbuurt. Daar een nachtje in een guesthouse verbleven. Daarna vertrokken naar een ander hotel voor nog een nachtje Bangkok. Voordat we aankwamen in Thailand hadden we geen plan, alleen het idee om naar het Noorden en Zuiden te gaan. Na de tweede nacht hebben we de dagtrein naar Chang Mai genomen. Een grote vrieskist, zo voelde onze wagon. De airco stond veelste koud. We hadden voor de 13 uur durende dagtrein gekozen om zo ook nog iets van het land te zien. Veel rijstvelden, mooie natuur en kleine dorpjes. Aangekomen in Chang Mai weer op temperatuur gekomen. We zijn drie nachten daar gebleven en hebben een van onze hoogtepunten daar beleefd. De olifanten!! We gingen de tweede dag naar de olifanten farm, in een jungle gebied. Eerst heerlijk bananen aan ze gegeven. Daarna begon het avontuur van het olifanten rijden. Super super super!! Eerst moest ik er op klimmen, gelukkig boog de olifanten zijn voorste poten. Je mag gewoon op zijn olifantenhuid staan en naar boven klimmen. Daarna was het de buurt aan Isabelle, zij begon voorop. Er zat geen stoeltje ofzo op de olifanten we zaten daadwerkelijk op de huid! Heel apart.. Je wordt bijna de hele rit doorelkaar geschud. Om vooruit te gaan moest je continue Pai roepen.. Een mooie ervaring! Na een rit van ongeveer een uur gingen we de rivier in.. Wij eraf gegleden en zijn de olifant gaan wassen. Haha een hele leuke opdracht!  Na de lunch kwam een van de werknemers stoer doen met zijn geweer.. Na een paar schoten van hem was het onze beurt. Kicken!! Een spanning trekt door je lichaam wanneer je de trekker overhaald. We schoten op hout dat ongeveer 50 meter verder lag. Ik heb het maar 1 keer kunnen raken..      De rest van de dagen in Chang Mai tempels bezocht en rondgelopen. In Chang Mai besloten om de trein te pakken naar het Zuiden. Dat betekende de nachttrein richting Bangkok. Om daar vijf uur te wachten voor de volgende trein richting Hua Hinn. Een plaatsje aan de kust net boven de eilanden. Daar ook drie nachten doorgebracht, wat eigenlijk net een dag te lang was. We hebben lekker aan het strand gelegen, rondgelopen enzo.  Niet heel bijzonder, behalve dat je in Thailand rondloopt natuurlijk!  Daar na drie nachten weer vertrokken verder richting het Zuiden, Surat Thani. Daar de boot gepakt naar Koh Samui. Een super leuk eiland, waar wij ons prima hebben vermaakt. Zelfs zo goed dat we nog een nacht extra hadden geboekt! We hebben lekker aan het strand gelegen, uitgerust en gefeest! Overal wordt het Europees Kampioenschap uitgezonden, in elke club/ kroeg. Tijdens het dansen naar Nederland gekeken.. Haha de beste manier om het verlies te vergeten!  Op Koh Samui nog een tour gedaan naar alle belangrijke plaatsen. De tour zelf qua uitleg hield niet veel in maar we werden wel overal netjes naartoe gebracht (wat nag steeds goedkoper was dan een taxi of TukTuk). We hebben de Big Buddha, Mummified Monk, Jao Mae Kuan Im, Namuang Fall en Grandmother/ Grandfather Rock gezien.    Toch nog iets echt wat echt bij Thailand hoort. Vanuit Koh Samui de boot gepakt weer richting het Noorden, een ander eiland Koh Tao. Een echte duik en snorkelplek! We hebben een snorkeldagtrip gedaan rond om het eiland. Wat mooi was maar wat Fiji naar mijn idee niet heeft overtroffen. Na twee nachten op ons laatste eiland zijn we weer richting Bangkok vertrokken. Dat betekend eerst met de boot naar Chumphon waar we weer vijf uur moesten wachten. Isabelle en ik zijn gaan lopen naar het dorpje vanaf de pier. Waar heel veel mensen ons aanstaarde, je voelt je sowieso wel bekeken maar hier leken we een nieuwe uitvinding. Het was apart, totaal geen toeristen gewend! In een winkeltje werden we heel prettig geholpen door wat meisjes, opeens vanachter kwam hun vader met een zak fruit aanlopen. Voor jullie, aub! Als ik het zo beschrijf stelt het misschien niks voor, maar tijdens onze reis in Thailand wel! We zijn vaak aangeraakt door vreemden omdat ze willen weten hoe blank zijn voelt en worden veel verkopers (van marktkraampjes) vaak associaal als je iets in een andere maat of kleur wilt. Dus dit voelde zeker even goed!  Nu zijn we vier nachten in Bangkok. Veel gewinkeld, rondgelopen, de belangrijke tempel Wat Pho gezien en het Grand Palace. Daarnaast nog twee uitstapjes gemaakt naar Ayutthaya en de floating markets! Een leuke laatste stop gehad!  We hebben net onze koffer/ backpack ingepakt. We gaan nu nog lekker uiteten en dan morgen nog een Thaise massage pakken voordat we echt het vliegtuig instappen! Maandagochtend 10.40 uur land ik op Schiphol!! Dan zit mijn geweldige reis van 10 maanden erop.. Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes tijdens mijn reis, tot in Nederland!! Liefs

Reacties

Reacties

travel-soul

geniet voor nu, en alvast welcome terug in nederland.

bedankt voor alle avonturen

Marloeke

lieve Aletteke,
wat een prachtige ervaringen allemaal meis!! dat zal je voor altijd bij blijven....
een fijne en veilige vlucht terug (ook wel weer fijn om je familie weer in de armen te sluiten!)

dikke zoenen van ons 4-tjes

Hai Aletteke

Ik heb je reis in Thailand een beetje gevold je hebt het leuk gadaan, ik ben 14 jaar reisleider geweest in Z.O.Azie en die tijd heb ik in Bangkok gewoond nu woon ik als gepensioneerde in Manila Phl. waar ik het erg naar mijn zin heb doch wil ik je anraden als je weer naar Azie gaat van te voren mij even te waarschuwen dan kan ik je leuke plekjes geven waar je nu nog niet geweest bent

Bekijk mijn home page eens:

http://www.woutdanny.com/berry.php

Groetjes Berry

Leonie

Lieve Alette,

Wat heerlijk dat je weer veilig in Nederland bent met zo'n rugzak aan ervaringen!
Liefs,

Leonie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active