alettejanssen.reismee.nl

New experiences

Hi familie en vrienden,

Ik heb eindelijk tijd en internet om een verhaaltje te uploaden ;).. Het is alweer bijna een maand geleden, mijn laatste verslag. Er is de afgelopen tijd veel gebeurd en vooral veel verschillende dingen.

Ik zal verder gaan waar ik vorige keer ben gebleven. Ik stond op het punt te vertrekken met de nachtbus naarMelbourne.12 uur in de bus gezeten om in het regenachtige Melbourne aan te komen. Dat wel een beetje een tegenvaller was, aangezien twee dagen eerder het rond de 40 graden was. Heerlijk in het hostel gedoucht en gegeten en daarna met drie Nederlandse jongens (Garion, Job en Leon)door Melbourne gelopen. Ohja die avond ook met ze gekookt, met 3 jongens wel te verstaan Nederlandse jongens gekookt :P, en de pasta was heerlijk! Die avond was er een veiling waar je kon bieden op verschillende activeiten en tours. Opzich erg handig voor backpackers, goedkoper en meer ideeen! Die avond was ik eigenlijk van plan vroeg naar bed te gaan, want de volgende dag had ik de Great Ocean Road tour. Leuke Nederlanders ontmoet en veel reistrips gehoord ipv vroeg naar bed. Een leuk stel uit Den Haag ontmoet, die blijkbaar om de hoek wonen. Je wordt zo enthousiast als je andermans verhalen hoort, er komen steeds meer grotere ideeen en plannen.. Het was een gezellige avond!

De volgende dag om 7 am vertrokken met een tour. Met ongeveer 12 mensen zijn we in een busje vertrokken.Onderweg vaak gestopt om foto's te kunnen nemen en omde mooie uitzichten tebewonderen. Heel veel indrukwekkende dingen gezien. Verschillende mooie plaatsjes aan de kust gezien, zoals Lorne, Apollo Bay, Port Campbell, Loch Ard Gorge en natuurlijk niet te vergeten the 12 Apostles. Helaas viel halverwege mijn toetsel en mobiel uit waardoor ik nuniet mijn foto's heb, gelukkig heeft een Duits meisje wel wat foto's gemaakt. Die krijg ik later van haar.. Er staan wel foto's opfacebook, die jullie idee kunnen geven van reis so far..https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.2941060443603.153147.1173948206&type=3

De volgende dag ben ik vertrokken naar mijn WWOOF host in Mornington, 1,5 uur te zuiden van Melbourne. In de trein naar Frankston een gezellig gezin ontmoet, die erg geinteresseerd waren. De vrouw vroeg waar ik naartoe moest en bood me een lift aan. Wat voor mij erg prettig was, aangezien ik niet wist waar ik preciesnaartoe moest. De vrouw en haar twee dochters hebben me voor het huis waar ik moest zijn afgezet. Net voordat ik wilde uitstappen zei de vrouw; voor de zekerheid geef ik je mijn nummer, als het niet bevalt of er is iets bel me maar. Volgens mij schrok ze ook een beetje van het huis waar ik moest zijn;). De voortuin was erg rommelig en er lag veel rotzooi. Met een raar gevoel liep ik naar de voordeur, die gelijk werd opengedaan door een vrouw Carolyn van rond de 55. Aardig maar gestrest kwam ze over, ze moest gelijk verschillende dingen aanmij vertellen begon ze. We liepen naar binnen waar haar dochter Tess van 30 op de bank lag, tv te kijken. De dochter is autistisch en schizofreen, waardoor ze nog steeds bij haar moeder woont.Er was nogeen Zuid- Koreaanse WWoofer. Carolyn hadhem gevraagd te vertrekken, omdat Tess helemaal van slag van hem raakte. Carolyn vond het super moeilijk om hem de deur te wijzen, waardoor ze mij vroeg een verzorger van Tess te spelen. Ze wilde de situatie nietvervelender maken om te zeggen dat ik ,een andere WWoofer ,al zijn plaats had ingenomen. Vandaar dat ik de zaterdagochtend met Tess meegingsporten, een groep dat bestond uitmensen met een beperking en zonderbeperking. Ik vond het heerlijk om weer twee uur hard te sporten.

WWoofen betekend helpen in de tuin of op een farm en daar krijg je accommodatie en eten voor. Ik heb een beetje geholpen in de tuin maar vooral veel opgeruimd. Het huis was bestwel smerig, waardoor ik vooral veel tijd heb besteed aan schoonmaken. Er kwamnamelijk onverwachtse bezoek, waar ik heel blij van werd. Het was tijd voor een grote schoonmaak en er was wat afleiding. De dochter schreeuwde de hele dag door om aandacht en herhaalde alles continue. Vooral heel vermoeiend enwat vaak zorgde voor onprettige situaties. Het was voor mij en hun het verkeerde moment om te komen. Er moest die week veel gebeuren, de hond werd ingeslapen, familie kwam logeren en de zoon verwachte deze week een kind. Het bezoek zorgde voor een prettige vibe. Het was een stel van rond de 70, waar je veel mee kon lachen. We zijn naar de zoo van Healesville geweest wat een mooi park was. De volgende dagwerd ikook noggetrakteerd op een lekkerelunch. Gelukkig werd het door hun verblijf, mijn verblijf ook wat aangenamer. De eerste twee dagen dat ik er was had ik al besloten om hier niet langer dan een week te blijven.

Na alle hoogtepunten was dit WWoof gezintoch wel een beetje een tegenvaller. In die week heb ik verschillende gezinnen gebeld en gemaild. Van Bayplay kreeg ik gelijk een positief mailtje terug met dat het prima was als ik over 2 dagen zou komen.Voor dit bedrijf ben ik nu een WWooferhttp://www.bayplay.com.au/ . Ze hebben verschillende accommodaties die ze verhuren en activeiten die ze organiseren. Waar ik zelf nu verblijf is een soort van studenten bungalow, 7 jongeren. 1 Australier Liam, 1 Engelse Victoria (Tor), 3 Fransen (Raph, Alex, Lili), 1 Italiaanse(Giuliaen een meisje uitNieuw- Zeeland (Chelsea)dat zijn de mensen waar ik nu mee woon. Eris een relaxte sfeer. We krijgen eind van de middagde roosters voor de volgende dag, voor mij bestaat dat uit accommodatie schoonmaken, helpen met de jongens in de tuin of helpen in de shop. Met de jongens in de tuin werken is vooral erg zwaar.. Garie de eigenaar hoorde dat ik lang heb geroeid. Hij was helemaal enthousiast, een watersporter en weet wat trainen is. Hij is zelf een fanatieke kayaker. De eerste dag moest ik de jongens helpen. Een compostberg 10 meter verschuiven.. Inderdaad een saaie taak dat je de hele dag bezig houdt. Na die dag blijft Garie steeds maar herhalen dat ik het meisje met de spieren ben en het doorzettingsvermogen ;).. haha

Ohja als je vrij bent mag je deelnemen aan de tours of activiteiten die gepland staan voor die dag. Ik ben al een keertje wezen kayaken en vandaag heb ik meegedaan aan een DSD. Ik ben geslaagd voor mijn eerste degree van duiken! Het was AMAZING!!!

Helemaal vergeten.. Ik ben ook nog naar Phillip Island geweest! Superrrr mooi! Lili, Raph, Victoria, Alex en ik vertrokken vroeg met een hippie busje richting Phillip Island! Een prachtig gebied dat ongeveer vijf uur te zuiden van Melbourne ligt. Wildlife Nature Park, Pyramid rock, Woolamai, the ForrestCaves en Shelly Beach allemaal gezien! Geweldig.. ook hiervan staan de foto's op facebook ;)

In de tussentijd heb ik in mijn reisplanning ook wat dingen veranderd. Het was eerst de bedoeling om lang in Australie te blijven en ook nog Nieuw- Zeeland mee te pakken.In Sydney heb ik Leon ontmoet,eenleuke Nederlandse jongen, wehadden het over onzereisplannen en kwamen uit opFiji.Dus wat doe je dan.. jegaat hetuitzoeken en beslist.Fiji geboekt!29 april t/m 24 mei!En het wordt nog leukerhet einde vandeze backpackreisstaat vast (for so far)..Thailand!!Isabelle, beste vriendinnetje uit Nederland,heeftgelukkig besloten om toch deze kant op te komen,najawe meeten in themiddle!InBangkok ga ik haar weer zien en gaan we samen rondtrekken voor 3 weken. Mijn terugvlucht van Bangkok- Londen - Amsterdam staat nu op maandag 25 juni, maardat komt pas later aan deoorde..;)

Voor de aankomende tijdis dit mijn planning 1week in Perth waar ik verblijf bij een vriendinnetje Jessica die ik ken uit Nigeria. Super veel zin in.. weer even wat bekende mensen enik kan weerNederlands spreken ;)..!!!Ik merk dat ik daar wat meer moeitemee heb. Zelfs nu met typendenk ikin het Engels, haha..Opzich ook een goed teken!

Na Perth vertrek ik voor 4,5 week naar Nieuw- Zeeland. Gister gekeken naar wat ik wil zien en doen.. Een hele strakke planning met veel super leuke dingen!

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van mijn avonturen en plannen!

Liefs, Alli (mijn bijnaam hier, Alette is te moeilijk)

Reacties

Reacties

Leonie

Lieve Alli,

Wat heerlijk om weer een teken van leven te krijgen!
We hadden gehoord van je eerste niet zo succesvolle Wwoof ervaring. Het is een geruststellende gedachte dat je het heft in eigen ghanden neemt en er weer voor zorgt dat je het leuk krijgt! Ik had dat ook wel van je verwacht maar het is fijn dat de verwachting door je wordt waargemaakt.
Blijf vooral genieten!!

Liefs van een super trotse tante,

Leonie

Ineke

Genoten van je verslag! Mooie duikervaring heb je nu erbij. Ik wens je alvast een hele goede reis naar Perth en veel plezier bij Jessica. Take care and enjoy! Veel groetjes van ons allen

loekie & boys

Lieve Allie (en toch vind ik Aletteke ook nog leuk klinken..)
Wat een berg aan ervaringen en indrukken krijg je te verwerken zeg. Geniet er lekker van honey. Voor je het weet is het 25 juni...... en zit je in the plane home. But remember: thers experiences are for life!!
Op zich jammer dat je Nieuw Zeeland niet mee kunt pakken. Mijn herinneringen aan dat land zijn zooooo gaaf. Maar ja, keuzes hè?

Ernest heeft vrijdag opgepast op de jongens en heeft zich doodgelachen om 't Micheal Jackson optreden (meedansen op de Wii) van C&T. Vol neptatoeages en gestoei heeft hij het geloof ik wel overleefd :-)

dikke zoenen,
Marloeke, Marc, Coen en Ties xxxx

jan&diny

prachtige verhalen plezier aan beleeft. Enne....
alles wat je ervaart,ziet en leert kunnen ze je
niet meer afpakken van wie was deze uitspraak?
juist je oma smullen maar
veel succes j&d

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active