alettejanssen.reismee.nl

Bula in paradise!!

Lieve...,

Welkom in paradijs!! Twee weken lang vakantie gevierd in mijn reis! Zo voelde het ongeveer...

Zondag 29 april vroeg in de ochtendben ik weggebracht door het gezin waar ik verbleef in Australie. Eigenlijk zou alleen Charles mij wegbrengen naar de airport, spontaan besloot de rest in hun pyama's dat ze het niet konden laten om me ook uit te zwaaien.. Daar reden we dan met een volgeladen auto rond 7.00 uur s ochtends naar de airport om mij weg te brengen. Dit geeft wel aan hoe prettig ik me bij het gezin heb gevoeld. Het klikt eigenlijk al van begin af aan. Het was/ is super!!!

Op het vliegtuig gestapt richting Nadi. In het frisse Australie opgestapt en in het tropische Fiji uitgestapt. Vanuit het vliegtuig kon je al een paar prachtige eilanden zien liggen. Een heerlijke rilling trok over mijn lichaam toen ik de trap afliep van het vliegtuig. Het tropische gevoel van Nigeria kwam weer even langs. De mensen stonden ons met een grote glimlach te verwelkomen. Bij de douane stonden zelfs locals met gitaren een welkomslied te zingen. Je voelt je gelijk helemaal welkom!!

Vanuit Australie had ik al mijn hostel geboekt voor de eerste drie nachten. Verder niet echt iets gepland omdat geen plan vaak het beste plan is om te hebben. In Bluewater lodge (het hostel) ontvangen door Mary. Ik sliep in een dorm met twee Zweedse jongens en een Amerikaanse meid. Gelijk die avond met elkaar uiteten geweest! In Nadi (wat je uitspreekt als Nandi)zitten veel hostel/ hotels bij elkaar en kan je overal binnen lopen en eten. In verschillende hostels geven ze ook nog dans/ fire/ music shows. Een beter begin kon haast niet.. De dagen in Nadi met veel backpackers gesproken over de verschillende eilanden en verblijven.

Met Mary de tweede dag een plan gemaakt voor mij en de eilanden. Ik wilde in het Noorden beginnen en dan langzaam afzakken naar beneden. Dus ben ik begonnen in Nacula bij Nabua lodge. Twee mei vertrokken om 7.00 uur met de bus van de hostels richting Danarau, de haven. Daar op de boot gestapt voor een vijf uur durende vaart richting mijn eerste verblijf. Op de boot alweer heel veel mensen ontmoet die ik gedurende mijn reis vaker ben tegengekomen. Als je in de buurt van je eiland bent wordt de catamaran stilgelegd en stapt je over op een kleiner bootje van het hostel/ resort. Vaak is dat laatste stukje maar 5 a 10 minuten. De werknemers van het hostel stonden op het strand te zingen toen we aankwamen. Een heerlijke chicken curry stond ook al op om ons te wachten dus we konden meteen aanschuiven. Heerlijk relaxt gevoel! Nog even in de hangmat een van me boeken gelezen aangezien ik een stapel had meegenomen. Daarna nog gezwommen in de zee en dan is het alweer tijd om te eten. Na het eten werden er leuke spelletje gespeeld zoals water/ zand, freeze, pass the stick enzo.. Iedereen was bloed fanatiek. Je kon namelijk een gratis drankje winnen! haha aangezien het leven op de eilanden een stuk duurder is doen wij backpackers graag mee!! Na de spelletjes kon je Kava drinken. Het traditionele drankje dat is gemaakt van de wortels van de peppertree. Dat doen ze in een stoffe zak en kneden ze in het water. Natuurlijk wilde ik dat even proeven. Een aparte smaak en verder zeg ik niks.. Jullie kunnen als ik terug ben proeven!!

Na twee nachten op het eerste eiland te zijn geweest was het tijd om te verplaatsen naar het volgende. Mantaray Island oftewel Navitit. Daar had ik vier nachten geboekt bij Mantaray Resort omdat mijn enige missie hier moest slagen. Zwemmen met de Mantarays!! Helaas hoorde ik al op de boot dat er nog geen gespot waren dus de kans was klein dat ik ze zou zien. Met Jim en Heather (die ik had ontmoet op de boot) lag ik net op het strand. Toen opeens riep een van de duikers Mantaray Mantaray near the beach!! Wat doe je dan... Rennen snorkelset pakken en de boot inspringen. Iedereen zat in spanning klaar maar helaas na 90 minuten wachten op de boot hadden drie ervaren duikers nog steeds niks gezien in de zee. Met een toch opgewekt gevoel teruggekeerd naar het resort. Want als er een is gespot komen ze de volgende dagen ook weer.

De volgende dag wat het zover!!! Tijdens ontbijt werd er zachtjes gezegd dat er weer Mantarays gespot waren. We keken elkaar aan en toen SNELSNELSNEL!! Dit keer gelijk gelukt. Er was al een ander boot en die had de Mantarays al gevonden. Gelijk de zee ingesprongen en ernaast gesnorkeld. SUPERSUPERSUPER!! Wat is dat een mooie ervaring! Amazing!! Twee uur lang er boven/ naast / omheen gezwommen.

De rest van de dagen doorgebracht met Heather, Jim, Ruth, Miel en Jurgen. Na vier nachten de boot weer opgestapt en vertrokken naar Octopus Resort. Jim, een Nederlandse jongen, die ik al had ontmoet op Mantaray was al een dag eerder vertrokken naar Octopus. Hij had alweer wat vrienden gemaakt, dus ook hier was het super makkelijk en prettig! Een super resort, heerlijk eten, leuk sfeertje en gezellige mensen. Groot ontbijtbuffet, voor lunch 10 keuzes en diner wordt geserveerd. In dit resort bleef ik in totaal ook vier nachten. Na een uurtje op het strand nog even volleybal gespeeld met Sandra en locals. Na het eten werden ook hier spelletjes gespeeld, maar hier kon je grotere prijzen winnen! Lobster diner, cocktails, champagne, shots enzo.. Onze Duitse vrienden hadden een lobster diner gewonnen, natuurlijk ook even een beetje geproefd. Wat je hier ongeveer elke dag doet in Fiji is liggen in de zon bij de zee/ zwembad, boekje lezen, muziek luisteren of lekker kletsen!

De avond erna rond het kampvuur gezeten en sterren gekeken! Zelfs een vallende ster!! Voor het eten ben ik nog gaan vissen met Mirka, Sebastiaan, Jim en een local. Helaas heb ik niks gevangen maar Mirka had beet. Dat betekende een lekkere lunch de dag erna.

De dag erna zijn we met een groepje de village gaan bezoeken. Pauw, de zus van de manager heeft ons rondgeleidt. We hebben de school gezien, waar ik van stond te kijken is dat ze super veel spullen zoals boeken, speelgoed enzo. hebben. Australie en het Octopus resort helpt ze. De kinderen waren vrij wegens vakantie maar die renden rond in het dorp. Ze waren vrolijk en wilde graag op de foto.. Pauw was een gezellige meid die het super vond om op de foto te gaan.. haha we hebben heerlijk gelachen! Na de lunch waar we de heerlijke vis van Mirka hadden gegetenzijn Mirka, Sebastiaan en Jim vertrokken naar hun volgende eiland. Ik had nog een avond te gaan op deze fantastische plek! Heerlijk boeken gelezen en vooral heel veel gerelaxt met gezellige mensen! De avond stond in het teken van Fijan night.. Eerst een dans en zangshow van de locals. Daarna was het onze beurt, de buladans en nog een andere dans gedanst. Mijn geweldige danspartner was Jo, een local.

Zaterdag 12 mei de boot gepakt van Octopus naar Nadi. Rond 17.30 uur aangekomen in de haven. Tijdens het laatste stukje van de bootrit kwam er een local naast me zitten. Hij vroeg naar mijn reisverhalen maar was meer geinteresseerd in mijn plannen voor de avond. Misschien samen een hapje eten en dan wil ik je daarna wel naar je hostel brengen. Wat ik vriendelijk heb afgewezen. Ik heb de bus gepakt naar mijn hostel (again Bluewater Lodge) met een meisje uit Swiss. Samen die avond met nog drie meiden gegeten in een van de andere hostels. Wat ik ook heb gedaan is mijn vlucht veranderd.

Ik zou eigenlijk tot en met vandaag in Fiji zijn maar heb besloten eerder terug te gaan naar Australie. Veel mensen vooral vrouwelijke backpackers hebben me afgewezen om alleen te reizen over het hoofd eiland. Dat was namelijk mijn plan voor de overige dagen. De Fijaanse mannen kunnen erg aandringen waardoor je als vrouw niet echt comfortable kan voelen. Er zijn ook niet veel backpackers die deze route doen, waardoor je vaak alleen in hostels verblijft. Door die reden en omdat ik voor mijn gevoel na 2 weken Fiji wel gezien had/ heb mijn vlucht veranderd! Dat neemt niet weg dat ik het iedereen Fiji kan aanbevelen! Het waren heerlijke weken!!

Nu ben ik dus weer in Australie, waar ik weer gezellig verblijf bij het gezin! Heerlijk een spontaan dagje Brisbane gedaan.. De auto geparkeerd en met de ferrie de city ingeweest. Cathedral, Art Gallary enzo.. allemaal gezien. Helemaal genoten! In Australie is het overdag nog een heerlijk temperatuurtje maar 's avonds koelt het wel erg af. De tijd is aangebroken voor een lekker trui op de bank! haha ..

Nog een weekje in Tallai en dan vertrek ik naar Sydney voor drie nachten. Vanuit Sydney vertrek ik richting huis, met een tussenstop van drie weken in Thailand. Waar ik samen met mijn vriendinnetje Isabelle ga reizen!!

Liefs,

Alet

Reacties

Reacties

Leonie

Lieve Alette,

Wat klinkt het allemaal geweldig!
Geniet van je laatste week Australië.

Liefs,

Leonie

Sacha Boluyt

Ik zou bijna jaloers op je worden Alette! Wat een fantastische belevenis deze reis. Je zult wel weer moeten wennen als je straks terug bent in Nederland haha! Geniet nog lekker van je laatste paar weekjes.
Liefs Sacha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active