alettejanssen.reismee.nl

It feels like home to me

Lieve ....,

Nog even snel een verhaaltje voordat ik vertrek naar mijn volgende bestemming, FIJI!

Begin maart vertrokken uit Sydney om aan de slag te gaan op een garlic and olive farm in Scone. Weer een nieuwe ervaring erbij! Veel knoflook klaargemaakt voor het planten, dat houdt in schoonmaken en breken. Tussendoor ook wat olijfolie flessen en knoflook ingepakt voor de verkoop. Dit allemaal met altijd vrolijke Graeme, Gavin en Betty. Heerlijk twee weken kunnen bijkomen van mijn reis in Nieuw- Zeeland. Teveel gezien en gedaan in een te korte tijd had toch wel zo ze uitwerkingen. Elke avond een goede film gezien en ontzettend lekker gegeten. Verse lam, die we 6 am. hadden opgehaald die bij een andere boer in de vriezer hingen. Toch wel apart omdat te zien een grote vriezer die volhing met lammetjes. Je wordt er bijna spontaan vegetarier van. Ik zou eigenlijk maar een weekje blijven, maar ik ben toch langer gebleven. Ze hadden meer mensen nodig voor het planten van de knoflook.Achterop de tractor zitten met vier personen en knoflook naar benenden laten vallen, dat is knoflook planten! haha wat je allemaal wel niet meemaakt en doet als je op reis bent!

Na Scone vertrokken richting Eric en Barb, een stel dat ik had ontmoet in het vliegtuig. Graeme bood me een lift aan naar Woolgoolga, vlakbij Coffs Harbour. Waar zijn dochter woont, waar we twee nachten konden logeren. Na een rit van ongeveer zes uur aangekomen in het regenachtige Woolgoolga. Het plaatsje gezien en natuurlijk Coffs Harbour. Niet heel bijzonder allemaal maar toch leuk om even te zien. Vandaar de bus om 4 am gepakt richting Brisbane. In Brisbane een andere bus gepakt die me verder bracht naar het Noorden.

In Gympie stond Barb me al op te wachten. Het voelde gelijk weer vertrouwd net als in het vliegtuig, gelukkig! Eric kwam direct naar de auto lopen toen hij ons hoorde aankomen. Hij was super enthousiast!! Eric heeft me drie dagen rondgereden en verschillende dingen/ plaatsen laten zien. Maleny, Mapleton, Kenilworth, Glass House Mountains enzo.. allemaal kleine plaatsje waar je als backpacker niet snel komt. Ik ben voorgesteld aan veel familie leden en vrienden, haha ze waren zo trots! Een meisje uit Nederland ontmoet in het vliegtuig logeert nu bij hun. Het was erg gezellig en het voelde goed! Tijdens de lunch in een klein cafe kreeg ik een gouden tip om op de site Helpx.net te kijken voor meer plekken waar ik kan helpen/ werken voor accom. en eten. Ik heb me daar ingeschreven en zag gelijk een leuke advertentie staan van een Nederlandse vrouw, Marshenka.

Ik ben twee dagen later vertrokken naar Nerang, dat is weer ten zuiden van Brisbane, om de familie te ontmoeten. Bij de trein met open armen en 3 zoenen ontvangen! Toch een leuk/ apart gevoel na een tijdje weer Nederlanders te zien. Ik verblijf op dit moment bij Marshenka en Charles (van Papua New Guinea) en hun twee kinderen, Yasha (3) en Taarik (8 maanden). Ik help mee met de kinderen en het huishouden zo af en toe. In de buurt natuurlijk ook wat dingen ondernomen.. Een paar keer naar Surfers Paradise, Broadbeach en Nerang geweest. Twee keer een hike gedaan in het mooie natuurgebied Binna Burra en een uitstapje gemaakt naar het hippie plaatsje Byron Bay!

It feels like home to me!!

Morgen is het zover mijn leuke spontaan geboekte reis naar FIJI gaat beginnen! Ik heb er helemaal zin in!!!! 3,5 week een andere cultuur, mooie eilanden en natuurlijk duiken/ surfen!!

Liefs,

Alet

Reacties

Reacties

Jorieke

Ha Alet,

Bij het lezen van je reisverslag, ben ik even met jou mee op reis! Wat een avontuur! Geniet ervan! Dit zijn de meest unieke ervaringen in je leven...!

Liefs Jorieke

Leonie

Van jouw verhaal kan ik alleen maar dromen. Nu heerlijk relaxen op de Fiji eilanden. Lieve wereldreiziger ik ben trots op je.

Knuffel,

Leonie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active