alettejanssen.reismee.nl

You are always welcome!

Hi family and friends,

Het is weer dringend tijd voor een nieuw verslagje.. Dit keer over Perth en Nieuw - Zeeland!

4 februari vertrok ik uit Melbourne. 2763 km vliegen en een leuk gesprek metmijn buurmanverderkwam ik aan in Perth, waar Jessica heel aardig stond te wachten. In het vliegtuig vertelde mijn buurman al dat dit mijn stad is. Aangezien sport helemaal mijn ding is. De man was super positief.. Hij bleef maar zeggen 'deze stad past helemaal bij jou meid'. Hij kwam net zelf terug van een cricketmatch die hij cadeau had gekregen van zijn baas.Ik was al erg nieuwsgierig maar ditgesprek wektealleen nog maar meer nieuwsgierigheid op.

Nadat ik mijn tas had opgehaald gingen we naar haar huis. Super leuk om de familie weer te zien na een lange tijd. Het was weer ouderwets gezellig! Veel herinneringen opgehaald van Nigeria en over het leven in Australia gepraat. Die middag plannen gemaakt voor de rest van de week, zodat we geen tijd zouden verspillen. Ik was er tenslotte maar een weekje! We zijn de dag erna gelijk naar Fremantle gaan fietsen. Lekker even op het strand gelegen, fish & chips gegeten en rondgelopen. Het weer was heerlijk.

De maandag hebben weeerst de trein naar Guilford genomenom vervolgens te fietsen door de wineries. Een prachtige omgeving! Natuurlijk een bezoekje gebracht aan de Chocolate Factory, waar we heerlijk hebben gezeten. De dag erop heerlijk rustig aangedaan, gefietst door Kings Park en door de stad Perth gelopen. Je komt helemaal tot rust in deze stad. Als je het uitzicht ziet ben je opslag verliefd! Hier zou ik best wel kunnen wonen.. Woensdag weer een rustig dagje gehad. Veel gelachen en bijgepraat! Ohja een heerlijke pasta salade gemaakt die we hebben meegenomen naar de buiten cinema. Wat een leuke ervaring is dat. De outdoor cinema! Iedereen kwam met eten, kussens en kleedjes aangelopen. Ook dit keer was het weer top! Donderdag was Jessica jarig en hebben we een mooie strandwandeling gemaakt, bij North Fremantle. Heerlijk ergens gezeten met een grote muffin + milkshake! De laatste dag aan de Westkant van Australie hebben we doorgebracht op Rottnest Island. Quokka's gezien, genorkeld en ong. 30 km gefietst! Het was een super gezellige dag/ week! Oude foto's gezien van Nigeria, veel herinneringen opgehaald en bijgepraat!

It was an amazing time, thank you Jessica and family!

11 februarivroeg afscheid genomen van de familie en vertrok ik naar Nieuw - Zeeland. Van Perth, via Sydney naar Auckland. In Perth begon het al met een kleine vertraging. In Sydney moest ik van airport wisselen, domestic naar international. De bus gepakt en toen gerend naar de juiste gate (herinneringen van de vlucht naar Malta opgehaald).. Daar aangekomen riepen ze om dat deze vlucht ook was vertraagd. Twee uur lang gewacht op Sydney airport voordat we konden vertrekken naar Auckland. Uiteindelijk in het hostel bleek er iets mis te zijn gegaan met de boeking. Waardoor ik een gratis upgrade kreeg naar een 2-persoonskamer, waar ik heerlijkdetwee nachten alleen heb gelegen! De volgende dag gelijk met Karen (Duits) door de stad gelopen. In de avond met Marlies (Nederlands) in contact gekomen. Veel ideeen gekregen en reisverhalen uitgewisseld.
De 13de heb ik de bus gepakt naar Paihia, het Noorden van het Noorder eiland. Voor NZ had ik een buspas gekocht, bij de Naked bus.. haha en nee het is niet wat je denkt! Gelijk in Paihia een tour geboekt voor Cape Reinga, het Noordelijkste puntje van het Noorder eiland. ' s Avonds met Nina (Duits), Andrew (Canadees) en David (Chileen) gegeten en gekaart. De dag erop de Cape Reinga tour gedaan. Ninety Mile beach, Te Paki Sand Dunes (sandboarden), Cape Reinga en Puketi Kauri Forest. Een super mooie en lange dag. Met Zora (Duits) de 3de dag een wandeling gemaakt door Paihia en veel gelachen. 's Avonds met het hostel een slechte film gekeken aangezien het de hele dag regende.

De volgende plek die ik heb bezocht was Rotorua. Zeven uur in de bus gezeten waarvan twee uur naast een vrouw uit Christchurch (Zuider eiland). We hebben over verschillende dingen gepraat en ze heeft me veel verteld over het land. Voordat ze uitstapte gaf ze mij haar nummer en adres voor in Christchurch. Als ik daar zou zijn kon ik wel bij haar overnachten. Super, hoe snel ze mensen hier vertrouwen. In Rotorua gelijk met twee Duitse meisje door de stad gelopen, het is niet erg groot maar je kunt heerlijk langs het water lopen. Als je dingen opzoekt over Rotorua staat er altijd wel iets over de geur in de stad. De geur van rotte eieren. Vooral in de nacht was de geur erg sterk. Inmijn kamer waar de Duitse meisjes ook sliepen + een Zweedse en Amerikaanse, washet tot in de vroege uurtjes erg gezellig!
De dag erop ben ik door de parken gaan lopenwaar je de hotpools ziet, daar komt de smell vandaan! Die avond met de Amerikaanse Kimberley naar een Maori show geweest. Dat was AMAZING!! Dat was zeker een van de hoogste hoogtepunten van mijn reis door Nieuw- Zeeland. Er werden verhalen verteld, mooie dansen opgevoerd en we mochten met ze eten! Een TOP avond!

De volgende bestemming was Taupo! Waar ik Elle heb gezien, ze vetrok met de groep en mij uit Nederland. Heel toevallig sliepen we in dezelfde kamer. Die avond ook nog twee andere Nederlanders ontmoet Evelien en Limke. Gelijk gevraagd of ze ook van plan waren de Tongariro Crossing te lopen. We hebben 19,4 km gelopen. Het weer was eerst niet heel goed maar gelukkig toen we boven waren hadden we een prachtig uitzicht! Zeker de moeite waard om te doen! Na twee nachten Taupo vertrokken naar Wellington. Een lange busreis, acht uur.

Wellington is de hoofdstad van Nieuw- Zeeland. Ik ben naar het museum Te Papa geweest, zoveel mensen hadden me dat aangeraden! Het was een mooi/groot museum, over verschillende dingen die te maken hadden met Nieuw- Zeeland. Maori, aardbevingen, mode enzo.
Dat was het eerste deel van mijn reis!

De boot van Wellington naar Picton genomen, om mijn reis te vervolgen op het Zuider eiland. Van Picton naar Christchurch de bus gepakt, onderweg dolfijnen gezien. Een nachtje in Christchurch waar ik Saraben tegengekomen, die ik had ontmoet op het festival in december. Van Christchurch ging ik door naar Queenstown. Daar metLucy (Schots) en Melina (Duits) overdag door de stad gelopen en gezellig geluncht! Wat je niet mag overslaan in Queenstown is uitgaan en de Fergburger.. Ik ben met Zora (ontmoet in het Noorden) naar de Fergburger tent geweest. Het is daar altijd super druk, zo lekker en populair zijn die burgers. Het was inderdaad super lekker!!
's Avonds uitgeweest met Zora (Duits), Ian en Erik (Nederlanders)! Super gezellig! Heerlijk gedanst endie avond veel slechte openingszinnen gehoord.. haha We hebben ons rotgelachen!!!
De dag erop met Zora de Queenstown Hill hike gedaan! haha heel sportief na een late avond!

Na Queenstown was Franz Josef de volgende stop! Dat was de plaats waar ik wilde skydiven.. maar helaas was het weer eens dramatisch! Tijdens mij verblijf in Nieuw - Zeeland veel slecht weer gehad. Dus de dag dat ik aankwam de hike geboekt, aangezien ik wel iets wilde doen en zien.. De volgende dag de hike gedaan, super mooi weer! De hike was super!! Een mooi uitzicht en een leuke groep. Na de hike naar de hotpools geweest. Heerlijk relaxen!!

Na Franz Josef weer terug naar Queenstown voor een nachtje, om de bus te pakken naar Christchurch. In Christchurch waar ik 3 nachten heb geslapen om mijn vlucht terug naar Australie te pakken. De Botanic gardens enCanterbury museum gezien. In Christchurch is niet veel te beleven. Vande aardbeving van vorig jaar zie je nog steeds de sporen, veel vervallen gebouwen, winkels gesloten en weg werkzaamheden. Dus ik had eindelijk de tijd om naar de kapper te gaan.. haha

Van Christchurch 3 maart het vliegtuig gepakt via Brisbane naar Australie. In het eerste vliegtuig zat ik naast een geweldig ouder stel die wonen in Queensland (Australie). We kwamen in gesprek over het dure leven in Australie en over backpackers. Ik liet ze zien waar ik graag wil gaan WWOOFen (werken voor een gezin of op een farm voor onderdak en eten). De man was gelijk enthousiast, oh dat is bij ons in de buurt! Als je er dan toch bent kom dan even langs. Hij noteerde zijn adres naast het adres waar ik naartoe wil. Je kan bij ons wel een tijdje verblijven en dan laten wij je de buurt zien. Super leuk!!

Tijdens mijn tweede vlucht van Brisbane naar Sydney, zat ik naast een moeder en dochter. Ze vlogen terug van een dagje Brisbane. De moeder woont in Melbourne en de dochter woont met haar gezinin Sydney. Gezellig met ze gepraat over reizen en WWOOFen. In de trein zaten we toevallig ook naast elkaar. We hebben nummers uitgewisseld. De volgende keer (nu net iets te weinig tijd)dat ik in Sydney ben zou ze het leuk vinden om af te spreken. Dat soort dingen maakt alleen reizen zo leuk!!

Nu zit ik voor 3 nachten in Sydney, nog een nachtje om precies te zijn! Zondag ben ik op bezoek geweest bij familie, Dick Heintz en gezin! Bij de Avalon beaches, een super omgeving... Rond gereden in een te gekke auto, naar het strand geweest en heerlijk bij ze gegeten. Super leuk om weer een bekende te zien. Tijdens het reizen ontmoet je zoveel nieuwe mensen, telkens hetzelfde verhaal over je reisplannen enzo.. en dan is het toch wel eens lekker op zijn tijd om weer wat bekende tegen te komen...

Mijn plan is nu om te gaan WWOOFen langs de Oostkust. Verblijven bij verschillende gezinnen en dan zo omhoog. Het is een goedkope manier en je ziet meer van Australie! Op dit moment is het erg lastig om een baantje te vinden. Ik wil onderweg graag gaan fruitplukken ofzo.Ik ben benieuwd..ik laat het op me af komen. Het enige wat vast staat is mijn vlucht naarFiji, eind april!

Morgen vertrek ik naar het plaatsje Scone naar een WWOOF host, 4 uur te noordwesten van Sydney! Ik ga daar werken op een olive and garlic farm, voor een week!

Dit was weer een update van de afgelopen maand.. Het is vaak lastig om internet of goedkoop internet te krijgen, waardoor het vaak wat langer duurt de update...!!

Liefs uit het zonnige Australie!

Reacties

Reacties

Leonie

Lieve Alette,

Heerlijk om weer zoveel enthousiasme op deze regenachtige maandagmorgen via mijn schermpje binnen te krijgen. Fijn dat je zo geniet en zoveel leuke mensen ontmoet.
Bedankt voor je lieve kaart!!!

Dikke knuffel,

Leonie

Hélène Boyen

Lieve Alette,

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je Moeder. Wat heb ik genoten van je reisverhaal. Op de eerste plaats over Australië waar ik vrienden heb wonen. Zij sturen regelmatig mooie DVD's die ik via familie hier ook te zien krijg. Maar....je reis door NZ heeft mij heel erg geboeid. Ik was daar in 1994 vijf weken. 4 Weken logeerde bij vrienden met wie ik mooie tochten heb gemaakt. 1 Week maakte ik met een internationaal gezelschap een busreis over het Zuider-Eiland. Fantastisch! Zoveel herkenning in jouw boeiende beschrijving! Ik wens je nog een heel fijne, leuke en interessante trip toe. Tot een volgende keer. Een lieve groet van Hélène. Alleen reageren als je daar tijd voor hebt.

Hélène Boyen

Vergat het e.mail-adres.

Anke

Ha nichie!

Tjonge, wat een verhalen zeg. Volgens mij vermaak jij je daar wel. Geniet er nog van en benieuwd naar Fiji...!

Liefs
Anke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active