alettejanssen.reismee.nl

Cheers!

Hi,

Voordat ik begin met mijn verhaal over mijn geweldige week wil ik jullie eerst allemaal GELUKKIG NIEUWJAAR wensen! Ik hoop dat jullie het jaar super zijn begonnen.. en hoe zit het met de voornemens?

In mijn vorige verslag had ik verteld over mijn plannen met Christmas. Het festival op Bondi Beach. Dit was misschien wel de raarste kerst ooit, aangezien ik met allemaal verschillende backpackers op een festival 10 uur lang was. Geen familie en geen kerstdiner (naja een hele kleine BBQ). Het festival was TOP, ik heb me zeker vermaakt die 10 uur. Na de kleine BBQ gingen we gelijk dansen, veel mensen keken ons raar aan. Iedereen moest nog langzaam opgang komen maar de Nederlanders waren in top conditie. Onze groep werd steeds groter via via.. Zweedse meiden, Noorse meiden en Amerikanen. Het was GENIAAL!

Blue Mountains

Met een paar van de groep hadden we afgesproken om naar de Blue Mountains te gaan. Dat ligt ongeveer twee uur van Sydney vandaan. 7am de trein genomen richting Katoomba, een punt van het gebied de Blue Mountains. We zijn ongeveer half 11 begonnen met een wandeling van 4 a 5 uur. In het begin bij ongeveer elke rots/ waterval/ boomstam gestopt voor een groepsfoto of voor het uitzicht! We begonnen de wandeling bij The Three Sisters, foto volgt! Een mooi punt met prachtig uitzicht. Na ongeveer 4 uur gelopen te hebben, kwamen we op een punt waar je kon kiezen voor een twee uur wandeling of ongeveer 1100 treden naar boven voor de finish.

New Years Eve

De meest indrukwekkendste vuurwerkshow, waar je zeker een keer bij moet zijn. Voordat je een prachtig uitzicht hebt op de Harbourbridge/ Operahouse moet je eerst 5 am opstaan, vijf uur in een rij zitten, rennen als je door de gate bent naar een goede plaats en lang wachten. Ohja vergeet niet je camera, een paar kaartspelletjes, ipod en gezellig mensen! in totaal 18 uur gewacht op het vuurwerk maar zeker de moeite waard. We zaten in de Botanic Gardens op een plek waar je een bandje voor nodig had. Alleen de eerste mensen mochten naar binnen. met een gratis bandje kon je gewoon in en uitlopen en was er genoeg ruimte voor iedereen. De rest moest achter het hek wachten, waar veel bomen stonden.. de kans dat zij veel hebben gezien is klein.. We hebben veel kaartspelletjes gespeeld en naar muziek geluisterd.. De tijd vloog voorbij!

Melbourne

Vanavond vertrek ik met de nachtbus naar Melbourne. Daar begint een nieuw avontuur. Ik zit 3 dagen in Melbourne, waarvan ik 1 dag de Great Ocean Road ga doen met een tour. Vrijdag vertrek ik naar een WWOOF gezin, om daar te gaan werken. Ik ben erg benieuwd.. Daar zal ik drie weken verblijven. Om daarna door te vliegen naar Perth.

Ik zal denk ik de komende tijd niet veel van me laten horen. Weinig tot geen internet!

Liefs,

Alette

Reacties

Reacties

Sacha

Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar Alette en veel plezier in Melbourne. Hoop dat je nog vele verhalen zult schrijven zodat we op de hoogte blijven van je belevenissen in Australie!

Leonie

Fijn dat de feestdagen zo gezellig en spectaculair zijn verlopen.
Ik hoop dat je er bij 'de boer' ook weer een goede tijd van kunt maken.
Dikke knuffel,

Leonie

Doriane

Hallo Alette,

Ik heb jouw moeder vandaag gebeeld en zij heeft me het adres van je site gegeven, ik heb al jouw verhalen gelezen, heel erg leuk, gefeliciteerd! Het weekt bij ons mooie herinneringen aan onze vakanties in Australie dus nog extra leuk. Veel plezier verder!
Liefs van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active