alettejanssen.reismee.nl

Merry Christmas from Australia!!

Hi,

Merry Christmas everyone!!

Het is zo raar om in het warme Sydney aan Kerst te denken. Vandaag in de keuken van het hostel stond de radio aan een mix van zomer liedjes en kerstliedjes.. heel apart!

Ik zal jullie even een update geven van de afgelopen week..

Zaterdag ben ik dus verhuisd naar een ander hostel, Chiliblue backpackers. Ik ben gelijk met de twee Nederlandse meiden opgetrokken. We zijn in de Botanic Garden gaan zonnen. Heerlijk muziek geluisterd wat gepraat en de lonely planet gelezen. Het was die dag ongeveeer 22 graden heerlijk dus, terwijl de mensen hier echt balen van het weer. Die hadden een betere zomer verwacht, rond de 35 graden.

De afgelopen week heb ik veel geregeld, zoals een WWOOF host (Willing Workers on Organic Farms) voor in de buurt van Melbourne. Ik zal dan bij een bedrijf gaan werken voor gratis onderdak en eten. Dit is een mooie manier om meer van de Australische leven mee te krijgen en natuurlijk een goedkoop oplossing voor onderdak en eten ;-). Ik heb 2 reacties terugkregen, voor 1 familie kwam de tijd niet echt uit en de ander was positief alleen onder de voorwaarde dat er niet iemand zich eerder kon melde, dus daar hoor ik nog van. Voor in de buurt van Perth heb ik ook al een host gevonden, wat het reizen natuurlijk wel wat leuker maakt. Zo kom je toch meer in contact met de mensen van hier.

Dinsdag ben ik erg actief geweest met de twee Nederlandse meiden (Marieke en Leonie). We zijn naar Bondi Beach geweest en hebben daar de Bondi Coogee walk gedaan, een wandeling van 5 km. Het was erg leuk om de verschillende kleine strandjes te zien, het was in de ochtend een beetje bewolkt dus prima voor de tocht. In de middag kwam de zon wel door, maar door de wind heb je niet door hoe fel de zon is. Vandaar dat wel een beetje verbrand waren.. (een goede les voor de rest van de maanden hier). Die avond zijn we ook nog uitgeweest, via het hostel krijg je gratis toegang en twee gratis drankjes. Trademark was een super luxe club als het vergelijkt met de Nederlandse clubs. Het was erg druk en gezellig, daar hebben we nog wat Nederlandse jongens ontmoet die hier stage lopen voor een jaar.

Woensdag en donderdag vooral in de stad gelopen en veel dingen gezien. Donderdagavond de Harbourbridge en het Opera house by night gezien. Het is echt super indrukwekkend. Vrijdag heerlijk ontspannen in de parken gelegen en muziek geluisterd. Rond 17.00 uur besloten toch maar even te gaan hardlopen, een rondje hostel/ Harbourbridge en Opera house. Iedereen op straat moedigd je aan, ze zijn allemaal enthousiast.

Om een beter beeld te geven van het hostel zal ik het even beschrijven.. Af en toe een hele koude of te hete douche! De stroom valt soms uit en duurt een ochtend voordat het is gemaakt. Als je wilt koken moet je daar de tijd voor nemen, want sommige kookplaten worden heel langzaam warm. Ohja soms zie je hier en daar een beestje over de muur lopen in de keuken, ze zien er een beetje uit als kakkerlakken. Waar niemand meer van op kijkt.
Ik slaap nu met 2 Schotse meiden, de Duitser, de Chinees en een Engelse jongen op de kamer. (De twee Nederlandse meiden zijn donderdag opgehaald door een kennis, waar zij verblijven t/m nieuwjaar!) In onze kamer is het erg gezellig, de Schotse meiden zijn vooral melig en vinden het hostel helemaal niks. Vooral de muffe geur stort hun, daarom de 3 luchtverfrissers op mijn kamer... Ze zeggen zelf dat ze flashbackpackers zijn.. :-P. De Engelse jongen heeft de hele oostkust al gedaan, waar hij super positief over was. Dat betekent veel goeds voor mij, aangezien ik dat tot het einde bewaar. Verder werkt de Chinees in het hostel, hij moet altijd om 6 uur opstaan om het ontbijt klaar te maken. Hij ligt boven in het onstabiele stapelbed, als hij eruit gaat lijkt het net of er een aardbeving is.

Mijn plannen voor de komende week zijn, morgen naar Bondi Beach voor een festival, misschien nog een dagje naar de Blue Mountains, een paar keer naar het strand en New Years eve vieren met uitzicht op de Harbourbridge/ Operahouse! Hopelijk zie ik wat ;)


Veel plezier deze dagen en eet smakelijk ;-)

Liefs,

Alette

Reacties

Reacties

Alette

Allemaal bedankt voor de mailtjes/ smsjes en berichtjes!! :D Wel grappig dan heb ik deze blog aangemaakt, zodat jullie hierop kunnen reageren, krijg ik allemaal losje berichtjes :P NICE!!

Leonie

Lieve Alette,

Eindelijk je blog gevonden!! We zochten bij de verkeerde provider. Wat heerlijk dat je verhalen zo positief klinken.
Over twee uur en 20 minuten luid jij het nieuwe jaar in. Je bent er altijd al snel bij geweest en nu dus ook eerder dan wij allemaal het nieuwe jaar in! Past in jouw plaatje!!!!! Wij wensen je een fijne jaarwisseling en veel plezier. Liefs, Leonie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active