alettejanssen.reismee.nl

Finally

Jeetje wat was dat vermoeiend, dat ene dagje thuis! Geland in Eindhoven, waar ik door twee vriendinnetjes en mijn ouders werd opgehaald.. Het was super leuk om iedereen weer even te zien tijdens de uitgebreide lunch, BEDANKT PAP, MAM EN BROERTJES!! Rond 16.00 uur was iedereen vertrokken en kon ik beginnen met mijn tas. Wat een gedoe was dat.. De meerderheid had ik al gewassen in Malta, zodat het gelijk in mijn backpack kon.. Na twee keer opnieuw mijn tas te hebben ingepakt was het eindelijk gelukt. Voor een kleine backpack zat er nog aardig veel in.Gelukkig hadden mijn ouders veel papierwerk al klaar liggen. Heel erg bedankt!

En toen was het maandagochtend 4.00 uur 's ochtends vertrokken we naar Schiphol, om de rest van de groep te ontmoeten. Iedereen was gelijk erg geinteresseerd in elkaars programma. Naar Londen gevlogen,drie uur gewacht op een airport, daarna richting Singapore gevlogen(12 uur en 50 min.). Ik heb bijna de hele vlucht geslapen aangezien ik nog steeds helemaal kapot was.

Tassen opgehaald bij de bagageband.. Waar we weer eens alles door een scanner moesten halen. Een klein vrouwtjes stond heftig te zwaaien met een bordje van Travel Active. Ze kon ons gelijk vertellen dat er een bus buiten stond en dat er gelijk een tour zou volgen. Ohja we kregen nog wel even de tijd om ons op te frissen, bij de toiletten op de airport. We liepen richting een busje waar we in moesten dachten we, maar toen wees het Margaret (onze gids) naar een grote tourbus. Iedereen was helemaal enthousiast en had dat totaal niet verwacht. Ze heeft verschillende dingen verteld, zoals niet met je wijsvinger wijzen maar met je duim en casino's zijn voor toeristen gratis en inwoners moeten $100,- betalen. De stad zag er mooi en verzorgd uit maar niet heel speciaal. Wel veel te netjes en strikt als je het vergelijkt met Nederland.

Zover Singapore, want inmiddels ben ik in Sydney na een reis van nogeens acht uur. Op de airport in Sydney werden we weer gecontroleerd, maar niet zo streng als de tv- beelden. Er kwam een paar keer een hond langs lopen, die erg lang bleef hangen bij een Nederlandse jongen. De jongen moest na het controleren van zijn paspoort mee. Tegen ons werd meegedeeld dat we ook werden gecontroleerd. We dachten allemaal een super strenge controlle maar dat viel ook allemaal wel mee. Tassen op de grond gelegd en er kwam 4 keer een hand langs, dat was het. We konden na 10 minuten gewoon weer verder..

Het hostel in Sydney waar ik de eeste drie dagen verbleef was erg prettig. Ik lag met een Nederlands, Frans en Koreaans meisje op de kamer. Van het Franse meisje hoorde we gelijk dat het erg lastig is om contact te maken met andere backpackers. Gelukkig heb ik daar een prima tijd gehad, we moesten veel dingen regelen bij Work & Travel Company. Ik ben vanochtend vertrokken naar het andere hostel, waar ik met twee andere Nederlandse meisjes, een Duitse jongen en een Chinese jongen lig. Het hostel is wel iets minder dan mijn vorige verblijf maar zeker niet verkeerd voor een backpacker :P.

By the way, Sydney is uitgeroepen als de duurste stad van de wereld! Erg balen, aangezien er amper werk is deze dagen. Eerstoveral duizend keer over nadenken voor dat je het koopt.

Dit was even een korte update uit Sydney.. Ohja ik krijg vaak de vraag hoeveel tijdsverschil er nou is met Nederland, dat is 10 uur later ;) !

Liefs, Alet

Brid

Ik dacht, lees eventjes je update!:D Zooo leuk,, ik krijg ook helemaal kriebels hihi:P Tja wel luxe inleveren vanMalta hea:P Maar cool!:D je hebt je de BAckpackstatus al helemaal eigen gemaakt:) Ben benieuwd!:D xxxxxxxKus!