alettejanssen.reismee.nl

Good days!

Na een redelijk rustige start heb ik de afgelopen dagen veel ondernomen. Zo ben ik afgelopen donderdag naar Mdina geweest. Dat ligt in het westen van Malta. Met 4 meiden hebben we de bus genomen van Pembroke naar Saint- Julian. Van Saint- Julian naar Mdina. Mdina wordt in de verschillende reisboekjes beschreven als een indrukwekkende stad. Het was ook de voormalige hoofdstad van het eiland. Mdina erg gezellig maar klein plaatsje. Het leek op een middeleeuwse decor voor een film. Esther wist een leuke plek waar we een drankje konden drinken en een lekker stuk taart konden eten, Fontanella. We hebben heerlijk gezeten en van het uitzicht genoten. 's Avonds nog super met elkaar gegeten. We hadden zelf een pasta salade gemaakt, wat erg goed smaakte.

Vrijdag was het afscheidsetentje van Esther. Ze was hier twee weken en verbleef bij twee andere Nederlandse meisjes. Daarna was er een Dutch night geregeld op de campus. Er werden veel oude en slechte meezing nummers gedraaid. Het was erg gezellig. De enige buitenlander uit mijn klas (aangezien de rest van de vijf mensen in mijn klas Nederlanders zijn) deed ook gezellig mee. Het is een jonge Tsjechische man van rond de 30. Het is zijn derde keer in Malta om Engels te leren, maar voor het eerst doet hij een Cambridge cursus. Na het gebeuren in de bistro zijn we me een hele groep uitgeweest in Paceville. The place to be, voor uitgaan!

De Italiaan vertrok zaterdag morgen. In de avond zijn we met een groepje naar Notta Bianca, in Valletta geweest. Dat was een festival georganiseerd voor de bewoners van Malta . Vroeger was namelijk Valletta de plaats waar alles omdraaide, maar dat is de laatste jaren erg veranderd. Waardoor ze besloten om Valletta op de kaart te zetten met een avond vol verschillende dingen. Een cultureel festival wat bestond uit dans, muziek, musea en eten.

De volgende dag hadden we met een groep afgesproken om naar Blue lagoon te gaan. Blue lagoon is een prachtig strand op het eilandje Comino. Iedereen kent prachtige plaatjes uit reisgidsen, maar dit leek er wel echt op. Super helder water met prachtige grotten. Mooie vissen gespot tijdens het snorkelen. Het was heerlijk. Zondag zijn er ook twee Nederlandse meisjes naar ons appartement verhuisd. Mijn appartement bestaat nu uit drie Nederlandse meisje, één Nederlandse jongens en mezelf.

Nog even een beeld van wat ik de rest van mijn tijd doen. Doordeweeks heb ik van 9.00 t/m 12.30 uur school, inclusief een pauze van een half uur. Daarnaast krijgen we nog ongeveer voor een uurtje of 2 aan huiswerk mee. Het is tot nu toe nog prima vol te houden. We krijgen in een gemiddelde week alle onderdelen, zoals spreken, luisteren, grammatica, lezen en brief schrijven. Na school dus huiswerk maken en baantjes zwemmen. Ja om de dag 50 baantjes.. Af en toe naar het stadje Saint- Julians of iets doordeweeks ondernemen.

Liefs vanuit Malta

Floor

Klinkt fantastisch!! Geniet - en werkze!
xxx

Agnetha

Hoi Alette!

Het klinkt allemaal erg gezellig en leerzaam! Heel gaaf dat je dit allemaal doet hoor!
Geniet er maar lekker van:)

xx Agnetha